fredag, augusti 07, 2009

Älskar..

...det underbara vädret, som tycks vilja stanna kvar.
Solen strålar som aldrig förr, och det är redan 24 grader ute fastän klockan inte är mer än 10 på förmiddagen!

Pigg som en mört - undrar igentligen var det utrycket kommer ifrån.. Skulle mörtar vara piggare än andra fiskar? Då skulle jag nästa rösta på att laxen är en av dom piggaste fiskarna, så som dom hoppar och anstränger sig varje år för att få komma upp och leka lite :)

Mört - inte ser den så jäkla pigg ut, ..eller ?

..nåja, vart var jag ? - Jo, just det, jag har varit uppe sen klockan 5 imorse idag igen, - tidiga morgnar = man hinner med så mycker mer under dagen!
h
Får nog ha lite mellanmål nu, magen ger ifrån sig små ynkliga ljud!
När jag var och handlade häromdagen så inhandlades det massor med olika "sommarfrukter" - både gott och nyttigt ! (a)
k
Körsbär är bara såååå otroligt mumsigt! :)
l
Om nån timme så bär det av till stranden, här ska badas (hoppas jag) !
Får se om man kan "övertala" Gizmo att ta ett lite dopp, - hundar ska väl tycka om och bada ?
Fast, han är inte mycket till hund ändå, - beter sig mer som en katt - men det får vi väl skylla på hans två kattsystrar ? xD
g
Ha en underbart solig dag !
***
"Sola och bada i Pina Colada"
j

4 kommentarer:

Kyparn sa...

Mörten ser litta dö ut tycker jag...lite som jag hade varit om jag gått upp kl 05.00 :P

Qet sa...

Hehe, tycker också att mörten ser väldans trött o tråkig ut, Laxen ser man iallafall hoppa o leka i strömar då och då, lite mer "GO" i dem xD
Körsbär e gott sålänge de inte är omlindade av chocklad o ligger i en Alladin ask (eller är det Paradis? :P) för då smakar de kräk :P
Stranden for the win ! Underbart väder !

/kissies !

Linda sa...

mums, gott med körsbär!

kram!

Anonym sa...

See?? we r starting with fruits now...

so when the apples? :D :D

pusses and kramz a lot XD