onsdag, juli 01, 2009

Hala katter ! ?

Katter är otroligt smidiga djur, det är säkert dom flesta medvetna om...

06.15 stod klockan på, när jag plötsligt tittar upp på sovrumsförnstret och ser en svart svanstipp försvinna ut igenom en glipa på ungerfär 8 centimeter, - 8 centimeter!
- Till och med hennes huvud är större än så, övervägde tanken på att hon skulle ha öppnat kylen o badat runt i matolja för att kunna komma ut där, men det var kanske lite för invecklat, även för henne!

Fotot är sovrumsfönstret, där jag har satt en tom toarulle - för att man ska förstå hur liten springan är!

Efter många skrik (förlåt kära grannar) så förstod jag att lilla Lucky tänkte njuta lite längre av sin frihet och inte komma tillbaka friviligt, så det var på med första bästa klädesplagg och springa ner till första våningen och ut för att se om jag kunde hitta henne..
g
...och där går hon och strosar i lugn och ro, som om hela världen låg för hennes fötter, när hysteriska jag kommer utspringande med hjärtat i halsgropen för att rycka tag i henne!
j
Men nu har både hon och jag lugnat ner oss, så nu är det faktiskt frukostdags! :)
h
***
"Cats in the cradle and the silver spoon..."
d

3 kommentarer:

Kyparn sa...

Haha...sicken buse hon är:P Skönt hon är tillbaka iaf :D Hugs :P

Qet sa...

Oj oj, det kallar jag smidigt.. Znowy brukar ligga o nosa i den springan men skulle aldrig i min vildaste fantasi tro att någon av katterna skulle komma ut där..
Hoppas det var en rolig upplevelse Lucky! :D
Fast det är inte så snällt o skrämma upp mamma ur sängen så ju! Tur att hon hant se dig smita ;)

/pussar

Linda sa...

bertil är likadan, där det finns en glipa..kan han smita =)